torstai 17. tammikuuta 2013

Notkea kuin näkkileipä.

Eilen kävin elämäni ensimmäisellä venyttely-tunnilla. Ensin lämmitellyksi oli 30 minuutin spinning, josta siirryttiin 30 minuutin venytyksiin. Aluksi mulla oli epäilykseni, että miten ihmeessä voi kuluttaa aikaa 30 minuuttia pelkkiin venytyksiin? Loppujen lopuksi tuo aika meni tosi nopeaa ja ohjaajakin sanoi, että ei tässä ajassa ehdi käydä läpi kuin tärkeimmät lihakset.

Kuva: weheartit.com

Huomasin kyllä, ettei oo tullut pahemmin venyteltyä oikeastaan ikinä. Ainoat venytykset mitä oon tehnyt, on spinningtuntiin kuuluvat noin 5 minuutin venytykset. Aina ohjaaja sanoo, että isommat venytykset sit kotona, mutta tuleeko niitä ikinä tehtyä? Ei todellakaan? Syytä kyllä olis. Varsinkin jalat oli niin tiukat, ettei mitään järkeä. Mun vasemman jalan polvi on reistaillut vaihtevasti viime kesän lopusta saakka ja huomasin venytyksissäkin, ettei sitä kestänyt venyttää niin paljon kuin oikeaa jalkaa. Tiedä sit mikä siinäkin oikeen on.

Vatsakipu ja huono olo helpotti heti, kun vaihdoin sen kahvin takaisin normaaliin. Ihana olo, kun ei koko ajan oo vatsa möyrimässä. :) Tänään ja eilen onkin sit mennyt ruokailutkin paljon paremmin. Eilen itseasiassa söin melko vähän, koska mulla jäi päivällinen kokonaan väliin. Koirien lenkityksen jälkeen oli mentävä kauppaan ja olin kotona vasta noin tuntia ennen spinningin alkamista, joten en sit enää siinä vaiheessa viitsinyt alkaa syömään. Kerran oon erehtynyt turhan täydellä mahalla spinningtunnille ja se ei ollut todellakaan kivaa. Korvasin sen sit proteiinipatukalla. Illalla kyllä söin sit pari leipää rahkan lisäksi.

Tänään on ollut ruokailut aivan mallillaan. Kanapäivä ollut. Eka lounaaksi kanakeittoa (ilman perunaa) ja päivälliseksi kanasalaattia. Nam! <3 Tänään ja eilen on kyl kovasti tehnyt mieli kaikkea hyvää mitä vaan kaapista löytyy. Kaupassa on helppo vastustaa kiusausta, mutta jos jotain löytyy kotoa, niin se vainoaa mua niin kauan, että annan periksi. Nyt mua vainoaa kaapissa oleva avaamaton Marie-keksipaketti. Muuta herkkua ei taida meiltä löytyä. Onneksi tuo paketti on avaamaton, muuten olisin jo varmaan muutaman sieltä käynyt nappaamassa. Yks ajatus auttaa mua mielitekojen hetkellä:


Kuva: weheartit.com

Ihminen ei oikeesti tartte mitään karkkia. Ihminen ei tartte keksiä tai jäätelöä tai sitä rasvaista ja suolaista pitsaa! MINÄ en tarvitse niitä. Ne vie mua vaan kauemmas mun tavoitetta ja unelmaa. Varsinaisesti mikään skinny ei oo mun unelmavartalo, vaan lähinnä semmonen hoikka ja urheilullisen näköinen vartalo. Eli haluun, että mun kropassa näkyy se, että oon tosissaan tehnytkin sen eteen jotain enkä vaan syömättömyydellä laihtunut 20 kiloa.

Ensin mun pitää kuitenkin laihduttaa, eli päästä lähemmäksi laihempaa minua. Ajatuksissani usein ajattelen, että miltä haluan näyttää ja miltä voisin näyttää hoikkana. Ajattelen myös sitä, millaisia vaatteita pukisin silloin päällenä ja millaiset hiukset minulla silloin olisi. Rakastan sitä ihmistä, joka ajatuksissani on. Sitten katson peiliin ja siellä on todellisuus. En oo mitenkään masentunut nykyisestäkään peilikuvasta, ainakaan silloin, jos olen meikannut sievästi ja mulla on nätit vaatteet päällä. Siltikin näen paljonkin muutoksenvaraa itsessäni. Erityisesti vatsa on mun ongelma-alue, ja kasvoja myös haluaisin hoikemmaksi. Kyllä se tästä pikkuhiljaa. Mä saan mun unelmakropan ja oon tyytyväinen itseeni, mutta se vaatii paljon työtä. Mitään ei tässä elämässä saa ilmaiseksi. Olen sitä mieltä, että olen entistä tyytyväisempi itseeni, kun tiedän, että olen tosissaan työskennellyt tavoitteeni eteen.

Mulle ei oo liikunta mikään ongelma. Rakastan liikkua ja haluan liikkua. En osais kuvitella elämääni ilman liikuntaa. Aiemmin (teko)syy liikkumattomuuteeni oli ajanpuute, mutta nykyään olen oppinut ottamaan sille aikaa. Se on mun omaa aikaa, jolloin pääsen tuulettumaan ja hemmottelemaan itseäni. Rakastan myös mun salia ja toivon, että jonakin päivänä uskaltaudun myös puntteja nosteleen, enkä pelkästään sinne spinningpuolelle.

Tulipa tosi sekalaista asiaa, mutta tällaisia ajatuksia on täällä tänään. Ihanaa, että mulla on olemassa tällainen avautumiskanava. <3 Toivottavasti edes joku jaksoi lukea loppuun saakka.

Haluaisin vinkkejä siitä, mistä aiheista haluaisitte minun täällä kirjoittelevan tekstejä sekä myös siitä, millaisia kuvia haluaisitte tänne blogiin. Kaikki vinkit otan ilolla vastaan! :)

<3 Tanakka.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti